02.06.10

Tartu Rattarallist: vähem on rohkem!

Eesmärk sai täidetud: paras nauditav pingutus kulmineerus ühes_terves_tükis finišijoone ületamisega.

Koht esiviiekümnes pole ka just paha, vähemalt sellises seltskonnas, kus lõpusirgel ikka võitja ka kiviviskeulatuses on :) avg 43,2km/h

Mida ma õppisin?

* Tehnika loeb! ;) Mu uus püss on ikka täiel rinnal Dakari kaotatud rattasõidu isu taastekitanud. Vaevalt ta otseselt nüüd sõidutulemusele väga palju kaasa aitab, aga emotsioone hoiab üleval küll, kõik meeled sajaga erksad ;) Aku kestis esimese laadimisega 1800km, ei pidanud Tartusse "krokodille" kaasa vedama, kuigi jah, punane tuli alustas ähvardavat plinkimist koos aku meeletute: "süüa, süüa!" karjetega, just mõõõni päeva ennem võistlust. Napikas :)

* Veel tehnikast. Eelmisel sügisel sõitsin bikega töölt koju, seljakott seljas, vaikselt mõnuga vilet lastes... korraga hakkab mingi imelik krigin häirima, kuulatan, intervall selline kahtlaselt korralik, jätan väntamise, ikka nagiseb sama järjepidevusega, tõusen püsti, teen rattal kätekõverdusi, proovin nii ja naa, ikka nagiseb, vahepeal vähe tihedama sagedusega... krt. Keeran Al Maresse Hawaii boksi, annan ratta vea tuvastamiseks kohalike mehannide kuldsetesse kätesse tsekata... Istun rahulikult teise nurka toolile ja noooooh, arvake ära, mis juhtub? NAGISEB EDASI, RSK, intervall küll pisut aeglasem, aga nagiseb! :D Ühesõnaga, mu ventilatsioonisüsteem töötas nii, et seljakoti rinnaesine kinnitus kriuksus hingamise rütmis :) Lammas, täielik lammas :) Vot nii.

Nüüd uuel maanteepillil hakkas kusagil esijooksus kehval asfaldil volüümi viskama :( Ei, seljakotti seekord ei olnud... Küll ma tuvastasin siit ja sealt, lingid ei ole, jooks on ok, ventiilid ei klõbise jne jne... Lõpuks, vahetult ennem Rattarallit võttis Hawaii Zeppelini mehaanikutemehaanik Tuisupoiss ja pani mu valgele (blingbling) CatEye kompule pisikese pehmenduse alla... See krt klõbiseski. Raske on olla edev mees, kel tehnikavaistuga sitad lood ja pöidlad keset pihkusid kasvavad :) Aga taaskord, ma ei heida meelt, nimelt nägin pühapäeval stardis ühte Tegijat Rattameest (nimi muudetud), kes asetas oma ajavõtukiibi esikahvlile nii, et kodar ka vitsaga kenasti kinni tõmmatud sai :D Ma ei olegi kõige saamatum mees maailmas! :)

moraal, Tehnika korda! usaldage spetsialiste ja emotsioon taas laes! ;)

* Vähem on rohkem! Eelmisel aastal sõitsin enne Rattarallit (jaanuarist alustan lugemist, sest peale Rattamaratoni enivei ei taha ratast näha) 5000km. Sel aastal vaid 2500km! Tunne parem, tulemus parem. Vaheldust on vaja ;) Ärritamist. Sörkige koeraga ja mõelge mõni jooksumaraton läbida :) Rutiin on jama, isu tuleb tekitada...

* Ära looda kellelegi! Ainus kriitiline moment kogu võidusõidul oli vahetult peale linnast väljumist, kui küljetuulega ketti tõmmati (ühte tee äärde, tuules pole võimalik sõita) Seal tuleb PANNA, mõelda pole vaja, ainult panna! Kellegi tagant varju otsida pole väga pointi. See keegi võib Tegija olla, aga ta juhuslikult koperdas mingi kukkumise taga ja just tõmbas mõnekilsase "kusoki" ja vajab veits taastumist... Võta enda peale ja vajuta. Kui peagrupp on läinud siis vigadeparanduse võimalusi sisuliselt ei jää :(

* Punt laseb jala sirgu, tõsta valvsuse astet! Siis on kõige suurem oht pikali panna... Veel olen täheldanud, et nõrgemal tasemel sõitjad, kes on pundis ära istunud, lähevad tavaliselt siis tugevamaid patsutama, et noh, kuidas on? :D Loomulikult oli mul ka eelmise päeva võitja Tanel Kangertiga tore grupi taga lobiseda, aga... kui ees valgevene-poola kollid alt kinni võtsid ja ma oleks sel ajal uinamuinatanud, siis adjöööööö... Tanel hingab läbi nina ja sõidab järgi, aga minaaaaa... Teglikult peab terve krdima sõidu aeg, igal vähegi vabal võimalusel kohta parandama, võitlema, võitlema...

* Autotuules. Esimest korda elus tegin ma mõned päevad enne võistlust ühe kiire mõnusa trenni auto taga (tnx Gaspar ja Gasparinna). Jalg harjub vajutama, pump ei saa suurt koormust. Tundub, et oli abi, sest nii mõnigi ei kannatanud Elva-Tartu 60km/h+ sutsakat välja. Ma just ei kurtnud, aga spidokat väga ka vaadata ei julgenud :D

Päris palju õppisin, eks ;)

3 days left - Scary Movie Stockholm Edition

5 kommentaari:

  1. Üks parimaid postitusi :)

    VastaKustuta
  2. Väga tubli! Mida vanemaks, seda targemaks :)

    VastaKustuta
  3. Ärritajad ärritajad!!! Muutsin eelmine aasta kapitaalselt treeningsuunda- ja plaane ning spordiarsti juures pidin pärast graafikul tulemusi nähes imestusest pikali kukkuma. Kõik näitajad tegid väga märkmisväärse hüppe paremuse poole. Ehk nagu ütles Alaver, et vana kaardiväe treenimisel on kõige suurem väljakutse uute ärritajate leidmine.

    VastaKustuta
  4. 5K 05:22 11.21 4807
    10K 00:54:36 27:50 05:34 10.78 4954
    15K 01:21:35 26:59 05:24 11.12 4969
    20K 01:48:58 27:23 05:29 10.96 5012
    Half 01:54:53 05:55 05:24 11.12 5012
    25K 02:16:25 21:32 05:32 10.88 4855
    30K 02:43:39 27:14 05:27 11.02 4649
    35K 03:14:34 30:55 06:11 9.7 4772
    40K 03:48:53 34:19 06:52 8.74 5265
    Finish 04:04:10 15:17 06:58

    5.22-6.58 per km ... Sai ju hoiatatud ;)
    "Need sekundid mis sa alguses mõistlikult alustades loovutad saad sa distantsi lõpuosas kuhjaga tagasi.", seekord siis täpselt vastupidi.

    VastaKustuta
  5. kuulge hoiatajad tarkpead, äkki ta jooksis viimased 20km käte peal? Kuulame ikka ennem muljed mehe enda suust ära.

    VastaKustuta