Kujutage ette spordipidu, mida jälgib kolme nädala jooksul kohapeal kokku 15 miljonit pealtvaatajat. Läbi teleriekraani jõuab võistlus vähemalt 180 riiki, enamusse neist live-ülekandena... pea kakstuhat meediaakrediteeringut jne jne
See on maailma kuulsaim jalgrattavelotuur - Tour de France
Teie kaubamärk on värskelt jõudnud ühe tipptiimi särgi rinnale. Juba teisel etapil saate võidu ja maailmas enamuse vähegi sporti kajastavate väljaannete esikaanele... kuid see ei ole veel kõik. Järgmisel, pealtnäha lihtsal lauskmaaetapil, sõidab sisuliselt kogu meeskond, mille nimesponsori kohale oma äsjase investeeringu tegite, lihtsalt külma rahuga peagrupi eest ära... Kuid ka see ei ole veel kõik. Teie meeskonna liider ületab finišijoone ja teeb kogu maailmale selgeks, mis peitub salapärase kolmetähelise sponsori - HTC taga... imiteerib telefoniga rääkimist ning teise käega osutab teie logole! kõva!!!
foto: scott-sports.com
SUUREPÄRANE! kade tuleb peale kohe :) Õnneks ei pea ma turundama konkureerivat telefonipakkujat, küll aga rattaid, millega need vinged võidud sepistati ;)
ps
tänase võidu üks peasüüdlastest, austraallane Mark Renshaw, säutsus mõned päevad tagasi oma Twitteri kontol:
Küll ta teisiti oleks säutsunud, kui särgil oleks olnud hammustatud õun. Aga ei olnud. Ja isegi Tour de France üldvõit ei tee HTC'd Iphone asemel turuliidriks. Sorry Columbia :)
VastaKustutaTeine mõte, mis tekib sellise komejandi juures, on see, et mis kur**i moodi aitab telefon jalgratturil võita, et nii suurelt ja nähtavalt seda "misiganes brandinimi" tänama peab finishis? Kas härra ratast suudles peale joont? ;)
Mõtle nüüd natuke oma jutu peale. Mis kur**i moodi aitab Cramo Kalevil korvpallimeeskonnal võita? Cramost on võimalik rentida suuri ja väiksemaid ehitusmasinaid- ja seadmeid, tellinguid, kahveltõstukeid, soojakuid, poomtõstukeid, konteinereid ja platvorme. Kas seda kõike peab siis peale eesti meistritiitlöit suudlema?
VastaKustutaLgp Tõnu. Loe nüüd Priidu jutt uuesti läbi, siis vaata vajadusel Columbia kodukalt esilehe pilti või seda jutuks oleva etapi finishit vajadusel youtubest. Tüüp kimab üle finishijoone, teeb helistamisliigutust ühe käega ja teisega osutab rinnal olevale mobiilitootja logole. Ikka ei pane kulme kergitama?
VastaKustutaJa jah, vastuseks sinu küsimusele siis pmst peaks selle rezhii kohaselt küll peale mängu lõppu korvpallurid tegema inimtellinguid, mängima käru ning tänama jumalat et peasponsor pole ntx Ragn Sells… :)
Sa ise ju ei saa aru mismoodi aitab telefon jalgratturil võita. Täpselt sama palju kui tõstuk korvpalluril.
VastaKustutajumalauta… kipub vägisi postimehe online väljaandeks minema.
VastaKustutaEi saa jah noh aru. Samas näe jalgrattur telefoni tänab aga korvpallur tõstukit mitte. Milles vahe on?
härrased, rahu, ainult rahu :)
VastaKustutaiphone’ide headust ei sea keegi kahtluse alla. küll aga võib iphone ainult unistada sellisest reklaamist, mida tegi HTCle tema hoolealune, tänades esimese asjana pärast finišijoone ületamist sadade kaamerate ja miljonite inimeste silme ees igaveseks jäädvustatava efektse žestiga oma sponsorit (loe: seda, kes annab igapäevast leiba ehk RAHA, mitte telefone)
seega küsimus ei ole siin selles, millise brändi telefon on turuliider, kõikidest kõige parem või teie taskus. point oli selles, et selle väikse aga tähendusliku žestiga tegi tiim oma sponsori õnnelikuks ja tagas endale tõenäoliselt ka helde lepingu jätkumise tulevikus :)
Mina näiteks olen absoluutselt rahulik :)
VastaKustutaPriit, minu küsimus oligi lühidalt selline, et kas profisportlane ikka peab spetsiaaletteastega veel korra suursponsorit finiseerides tänama?
St. et rattur sai palga juba ju logo näitamise eest särgil, ning sponsor omakorda oma kasu selle logo õigesse kohta paigutamise eest.
Tõmbame paralleele.
Kalle Palander. Sõidab võidu mäest alla. Võidab. Esimese asjana tõstab peale finishit üles SUUSA ja tänab sellega häid töövahendeid, mitte kombinesoonil olevat rahastajat, võttes taskust välja kujuteldava paki piima ja osutades logole VALIO ja seda jooma hakates :)
Roger Federer suudleb esimesena oma reketit, mitte ei hakka kujuteldava habemeajamismasinaga lõuga kraapima… :)
…jne, jne.
Ma olen sinuga absoluutselt nõus, et väga hea reklaam antud brandile ja kindlasti teeb meele heaks sponsoril kui etapijärgseid müüginumbreid näeb.
Samas minuarust peaks rattur ikkagi heameelt tundma vastu pidanud tehnika üle, mitte mõtlema reklaamitrikkide peale.
Ning sponsor omakorda tundma rõõmu selle üle, et ta logo nii ehk nii oli kõigile vägagi nähtaval ca 1.5 tundi seitsme mehe küljel kui nad tubli tööd tegid ning boonusena veel ka finsihis suurelt võitja rinnal.
Ma pakun välja, et kui nüüd see žest pulkadeks lahti võtta - siis me näeme siin lihtsalt eetikat - viisakust ja kasvatust. Mina arvan et väga viisakas ja elementaarne on tänada oma õpetajaid, sponsoreid, sõpru, tuttavaid, suvalisi inimesi jne. Märkimisväärne on tegelikult ikkagi mingi hea spordivarustuse või lisaseadmete n. telefonidest tuntav rõõm. Jah, võimalik et seda ei jätku kauaks, võimalik et see hajub mõne nädalaga - aga kui HTC on teinud sellise toreda žesti ja enne ratturite olulisemat võistlust lisaks niigi suurele füürile mis välja lastakse annavad veel ratturitele uued telefonid kasutada, mis teevad kuttide meeled rõõmsaks - siis see ongi see põhjus, mis paneb inimese (viisaka) finišis tegema taolisi toredaid žeste. Ilmselt saavad HTC tüübid ratturitega ka märkimisväärselt hästi läbi, mine tea - äkki teevad koos mõned treeningudki. Nii et mulle tundub, et siin tasuks otsida ehk ka sõprust selle žesti tagant, mis kahjuks kipub minu arvates viimasel ajal nagu alahinnatud väärtuste hulka kuuluma. Aga see on vaid minu arvamus ning kui olete eriarvamusel, siis vihastage, vaielge mulle vastu, või tehke mida tahate. Mina jään oma arvamuse juurde.
VastaKustutaAnonüümne, keegi ei vihasta su peale :) Täiesti ok mõttekäik.
VastaKustutaTarmole
Kindlasti EI PEA trikke tegema, aga paraku trikid "müüvad" :)
Tehnikaga on selline teema, et nii kõrgel tasemel sõitjatel ei ole väga vahet, mis neil sinna ratta raami peale kirjutatud on. Kõik tippvelod on ikka suht sarnased ja ütleme nii, et ei sega väga võitmast :) ja kui ikka hakkavad segama, siis ei saa neid mitte mingi rahaga sellisel võistlusel pildile.
STOPPP
päriselt on ikka nii... SCOTT ratas annab tiiiivad :) ja no tavajuuseril tuleb brandieelistuste puhul loomulikult arvestada veel garantiitingimusi, hooldust jne
ja veel tehnikast.
Me võime ju Veerpalule anda kõigekõigekõige varustuse ja määrdemeistrid, kui teda aga laagritesse ei lase, võistlustele ei lennuta, alpimaja ei sebi jne jne, siis on sellest vähe kasu :( Pead ikkagi õllepudel käes Pirita teeääres plakatil kükitama ja PR-inimestel laskma seletada, et small prindis onju ALKOHOLIVABA kirjutet :)
Njah, aga näiteks mina ja ka Eurospordi kommentaatorid ei taibanud seda liigutust üldse HTC'ga seostada, niiet ilmselt peab Cav seda veel mõned korrad kordama, et kõigile ikka ilusti kohale jõuaks.
VastaKustuta