Juba nädalakese olen oma neljarattalist petnud. Mina ja mu auto otsustasime oma suhtes pausi teha ja järele mõelda, et tunnetes selgusele jõuda. Senikaua tõmban vahelduseks ringi jalgrattaga. Kiirendus on uuel liikumisvahendil küll oluliselt lahjem, tippkiirus ka, aga selle-eest kütust võtab tunduvalt vähem (hommikuti pudru, klaas piima)...
Tööle on mul 18km... ühest linnaservast teise, suht keskelt läbi, väga shortcutitada ei ole võimalik... autoga, normaalse liiklusega 30-40 minsa, tippaegadel kuni tund. Rattaga 40min -60minsa (sõltuvalt tuulest, tujust jne)
Minu puhul saan siis korralikult meeldiva kasulikuga ühendada, ehk võidan kindlasti AEGA, muidu jõuaks autoroolis koju ja läheks rattatrenni :)
Kui rahast rääkida, siis mingi 10l/100km läheb linnas ikka. Iga päev 18+18kilsa = 36km = 3,6litra x 13eeku = 47eeku x 5 päeva = 235 nädalas, ehk TONN kuus :(
Sellega saab juba midagi muudki, peale haisva diisli?
- Madonna live :)
~ 5 cd
~ mitu kilo raamatuid
~10 x kinno
~ 5 x teatrisse, ooperisse, operetile
- laenad nõksa juurde ja peaaegu Eesti - Brasiilia vutipileti
~ korralik õhtusöök kahele
~ koerale krõbinaid kuuks ajaks
- sületäie pikki roose
- palju halvaad, piima, šokolaadi :)
okok, ei vastanda siin autot ja ratast. Kui ikka pussnuge taevast kukub ja miinuskraadid, siis pole tõesti kõige mugavam kaherattalise otsas turnida... aga mõned päevad nädalas tasuks ikka oma raudvankrist puhata, vahelduse mõttes kasvõi :) tervist tuleb ja pappi jääb nõksa rohkem tasku ja loodus kummardab...
Nüüd pealkirja juurde tagasi, "Kokaiini peale kulub nii palju, et pean nüüd rattaga tööl käima :("
Nimelt oli rattafoorumis velo.clubbers.ee üleval teema: Kuidas panna lukku ironiseerijate suu? ehk Kuidas lüüa lukku nende mõistmatute inimeste suu, kes irooniliselt takseerivad/kommenteerivad naabrit, kolleegi või lihtsalt tuttavat, kes järsku hakkab auto asemel rattaga tööl käima?
Keeruline on mõista seda, et kas tõesti tänapäeval Eestis on sellised probleemid :( Ma tõenäoliselt õnneks liiga_spordifirmas tööl :) Kontoris käivad KÕIK vahelduva eduga mingit alternatiivtransat ekspluateerides. Alates kepingust, lõpetades rulluiskudega. Ei oskaks küll kellelegi viltu vaadata, et kle könn, säästad vä? :D
mida siis ikkagi mõistmatutele öelda?
erikr arvab nii:
kui oled tugev, ei lähe sulle see haukumine korda. kui oled nõrk, ei aita ka need otsitud vaimukused. vastus peab olema nii primitiivne, et polegi nagu midagi öelda. soovitan vastata ausalt - meeldib, jumala lahe on.
m6mm: naabrimehele ütle, et sul läheb narkootikumide peale nii palju raha, et bensiini ei jaksa enam osta
ÖinePatrull: Vend, kas tead, et jalgrattaga sõites suurendame maakera pöörlemiskiirust, mis aitab meil põgeneda planeet Nibiru eest.
või ehk
Tegelikult ei olegi ma naaber/kolleeg/sõber, vaid tulnukas, kes tema keha üle võttis. Meid on palju ja varsti vallutame me kogu maailma... oma jalgratastega.
Ükski auto maailmas, ei Smart, ei Tata Nano, kuiiiitaheeees väike, ei suutnud tähistada vääriliselt minu meheau suurust.
votnii :)
Kuidas Rasmus Kaljujärv oma rattasõitu põhjendab:
OKei, pealkiri oli juba murettekiktav. Siiski lõppes kõik hästi...
VastaKustutaTomm
Videos on minu meelest üks "ämber" - rattaga liiklemise propageerimise juures on kiivri kohta kommentaariks "see on ju soovituslik". Tean, et seaduse järgi kohustuslik ei ole aga rattaga sõitmise propageerijatelt on see natukene sobimatu kommentaar minu meelest. Laheda eesmärgiga kampaaniale oleks võinud selle i täpi ka ära panna ning kiivriga sõitmise teemat arendada.
VastaKustutaAitäh Kristjan tagasiside eest. Põhimõtteliselt olen vägagi nõus, et kiiver peaks olema loomulik komponent rattavarustusest. Kahjuks jõuame tihti asjades selgusele läbi oma valusa kogemuse (vaata klippi Ain-Alarist ja tema 12 õmblusest peas...http://tinyurl.com/djwze3). Oma pea kaitsmine on meie valik, aga rohkem muretsen ma noorematele eeskujuna olemise üle... Kui mõni väikemees tahab minu moodi olla (ilma kiivrita) ja oma peakese lõhki kukub? :(
VastaKustutaKiivrikandmist on Hawaii Express ka alati propageerinud. Koostöös Maanteeametiga oleme mitu aastat lükanud kampaaniat "Tegija kannab kiivrit!"
Samas leian, et kui need kaks inimest selles klipis kasutavad igapäevaselt sõiduvahendina jalgratast, on nad enamike rattakultuuri "edendajate" kõrval juba piisavalt kõvad tegijad. Seega soovitan neil edaspidi kiivrit kanda, kannan ka ise kiivrit, kutsun kõiki teisi üles kiivrit kandma, aga hoidun samas kritiseerimast intervjueeritavaid kui inimesi, kes veavad vinget projekti ja on sellega niigi heaks eeskujuks...