22.04.09

Emotsioonid e-ärist?

Lugesin just Mihkel Mikkelsaare E-äride nõrkusest, tugevusest ja ellujäämisest. Ja mul tekkis mitu mõtet :) Et, minul ja mõte... päris oma mõte. Jutt siis teemal, et "Kes elavad majanduslanguse paremini üle – kas online või päris poed?"

Hawaii Express on netis siiani suhteliselt tagasihoidlikult esindatud. Oleme selle üle küll kõvasti piike murdnud, et kas ja kuipalju peaks tooteid üles laksama ning kas veebipõhiselt ka midagi müüma. Arvamusi on alati seinast seina...

Lõpuks jõuame ikkagi kaarega emotsioonideni. Me ei taha müüa toodet, rauda, klotsi... tahame pakkuda emotsiooni, mida läbi selle toote on võimalik saavutada. Ehk siis ratas omaette ei ole see, mida inimene vajab... tegelikult (sest meie teame, mis on TEGELIKULT :) tahame ju, et inimene saaks meie toodete kasutamisest tõeliselt positiivse laengu – tervis, hea enesetunne, kindlustunne oma valiku suhtes, usaldus nõu andvate ekspertide suhtes, kogemustevahetus parima võimaliku elamuse saamiseks.

ei mingit www.anonyymnekaupmees.com, vaid toredad "teretulemast tagasi" inimesed, kellega vahetult suheldes saad hoolitsust ja hellust ja armastust :D

vot selleks ei ole väga ka meie valdkonna e-äri võidukäiku uskunud...

Kuid, tark ei torma! Vaatan ja vaatan seda klippi (väga karm) ning mõtlen, et krt seda teab??? :) Äkki peaks soojade ilmade saabudes ikka täierauaga netti kolima?

7 kommentaari:

  1. Minu meelest Te võiksite teha sellise netibusinessi, et kui inimene tahab ratast - siis ta valib selle webis meeletult ilusate piltide pealt välja ning seejärel tellib Teilt ära. Aga! Et säiluks see emotsioon, vahetu suhtlus jne, siis võiksite Te ratta ise kohale viia - nö sõita kliendi rattaga Piritalt või kus iganes Teie poed täpselt on kliendini ning anda siis üle, näidata ära ka, mis kus ja kuidas käib ja olekski äge... Lisaks sellele võiks olla Teil nö rattatakso ka - need minibussid tüdrukutega, mis viivad rattaid kohale - veelgi enam, Teil võiks olla rattabussid, mis on nagu liikuvad poed. Kus inimene saab kiivri, pumba ja luku ja juurde osta kui tahab. Või siis et kui ta tellis teilt 1 ratta - siis kui ta näeb teie ägedat rattabussi, võtab naisele ka ratta juurde näiteks? Ja bussijuht peaks olema äge säga nagu Olev või Endel. Kes sööb koos kliendiga jäätist, viskab kildu jne. Või kuidas? Amarüllus.

    VastaKustuta
  2. Tee mõned käigud *kvaliteetsesse* netipoodi (nagu Competitivecylist.com) ja vaata, kuidas seal kaupu esitletakse, copyt kirjutatakse, milline on suhtlus ja engagement kliendiga, millist lisaväärtust annab netis luua lisaks tavalisele müügile jne. Kõlab lausa perversselt, aga ma nt. lausa ootan nende emaili iganädalast emaili newsletterit :) Ja see ei ole lagi - asju annab teha veel korralikumalt, eriti web 2.0 ajastul.

    See, et enamus netipoode on crap, on tõsi. Samuti on aga ka enamus offline spordipoode crap - asjatundmatu ja ükskõikne teenindus, kirved hinnad, väike valik - you name it.

    Igatahes ma ei näe põhjust miks Hawaii ei võiks olla tasemenäitajaks ka internetis?

    "vot selleks ei ole väga ka meie valdkonna e-äri võidukäiku uskunud..."

    See väide on väga küsitav. Ma ei tunne kedagi, kes tunneks kedagi, kes ei ostaks oma rattajuppe internetist!

    Netikaubanduse voorustest saab muide sama pika listi, kui traditsioonilise kaubanduse plussidest. Suvaline näide - räägid kogemuste vahetamisest ülalpool. Aga kus vahetatakse tänapäeval temaatilisi kogemusi - Salumäe blogis näiteks, rääkimata nt. foorumistest!

    Netikaubanduse puhul on aga üks päris suur 'aga' teie vaatevinlist - kliendi hinnatundlikkus. Sisuliselt oled sa veebis alati "kõrvuti" suure saksa netipoega, kes pakub sama asja raudselt 2x odavamalt. Selles valguses on su argumendid tavakaubanduse kasuks muidugi märksa veenvamad. Aga siiski mitte minu kui kliendi jaoks! :)

    Igatahes edu ja hoian pöialt!

    VastaKustuta
  3. Tänud Lars sisuka vastu eest.

    Selgitan veitsa :)
    Ma ei üritanud oma postituses tõmmata netikaubandus/offlinekaubanduse vahele mingit selget koledat paksu joont...

    Meie veebist leiab hulga tootedi/hindu/hinnakirju/artikleid/viiteid/kalendreid/uudiseid/trenniaegu/õpetussõnu/blogisi jne Skype-konverentsid on igapäevased, jälgime/räägime kaasa foorumites... meie pakutavad brandid kolivad vaikselt facebooki, twitterisse ja teistesse suhtlusvõrkudesse, blogimisest rääkimata... hoiame loomulikult kätt pulsil... minu nägemuses, nagu ka kirjutasin, oleme netis esindatud SUHTELISELT tagasihoidlikult...

    jään ikkagi arvamuse juurde, et virtuaalne maailm on väga oluline ja segunemine reaalsega toimub meile enesele märkamata (Wii on hea näide... online-variant, mängin fyysiliselt tennist inimesega, kes paikneb tuhandete kilsade kaugusel :) Varsti ei jaga enam keegi, millal online, millal offline? aga Hawaii kontseptsioon saada puhtvirtuaalseks, ei usu :) muusika, filmid, haridus, kommunikatsioon, tarkvara, finantstehinguid jne OK, aga mitte rattad, rulluisud, surfivarustus, ... mitte veel :D mõned aastad läheb aega :) lõhna, maitset, "tunnet" on vist momendil suhtkeeruline arvutiekraanile manada... veel... ja äkki mõnele kliendile isegi meeldib vestelda personaliga, teiste kundedega, oma kaaslastega - "päriselt".

    "vot selleks ei ole väga ka meie valdkonna e-äri võidukäiku uskunud..." - juhin tähelepanu sõnale VÄGA :)

    Lars, ma olen UFO :) Sa ütled: "Ma ei tunne kedagi, kes tunneks kedagi, kes ei ostaks oma rattajuppe internetist!" Mina ei ole ostnud :) Ma kardaks, et saan vale vidina, ma ei suuda endale kõiki maailma asju selgeks teha... Tahan, et mu rattajuppidega mässaks Kopli, Gabi, Niiduk, Janek, Tuisk, Kurms, Kalts, Sergio, Maniakk, Siim, Kana ja veel mõni kuldsete kätega vend... Usaldan neid ja maksan tõenäoliselt rohkem kui netist sebides... aga ma olen kindlasti rikutud selles küssas... Samas ma ei kujutaks ette kuidas nt Luhatsi Tomm hakkab kusagilt sakslaste netipoest enda TOMM30-le uusi piduriklotse tellima...

    (Ma ei lisa siia eks, et kui palju ma iga kuu Amzonist raamatuid, dvd-sid, plaate tellin :)

    Uhh... moraal, asjad ei ole mustvalged ja kindlasti tahame olla kliendile superteenindusega lähedal ja väga headeks partneriteks nii offline/online :)

    Vblla see youtube klipp tekitas ei/jah teema... (lemmikuks on seal koht, kus tsikk lükkab elegantselt juuksed kõrva taha ja järgmisel hetkel see kõrvake, aiiiii... :)

    Tänks Lars veelkord kaasamõtlemast.

    VastaKustuta
  4. Mõtted suht segaselt ja segamini
    a) Sa ei ole UFO. Lars ütles, et "ta ei tunne kedagi, kes ei tunneks kedagi, kes poleks juppe ostnud netist". Mõtle nüüd Priit ikka pingsalt, kas tõesti pole sinu tutvusringkonnas kedagi, kes poleks ostnud netist rattajuppe? Mina olen. Järelt pole sa UFO. Mott.

    b) netist ostab hinnatundlik inimene kes tahab häid asju hea hinnaga. Või midagi, mida meie kauplustes pole ja tellimine poe kaudu võtaks kauem kui sama asi saksast ise tellides.
    SIS käiguvahetit pole m6tet weebist osta. XTR set aga juba küll. Ja jah - ma annan endale aru et reaalses poes lisanduvad poemüüja palk, kindlustus, tambovi konstant, jne. mis kõik tõstavad eseme hinna kõrgemaks kui selle asja kätte saaks suurest tühermaal asuvast laost, mis asju üle ilma laiali toimetab.

    c) Poest siis ostab vastavalt inimene, kes tahab asju näppida, ootab asjatundlikke soovitusi müüjalt, tahab emotsiooni.

    d) vale asja saamine on ses mõttes välistatud, et vale asja saab ka netist ostes tagastada.

    e) mitte emotsiooni ostmine weebis ei päde kah päris hästi. Nimelt - sul ju ometi on emotsioon ja SUUR kui sa oled oma DVD või raamatu kätte saanud postist ning seda lahti pakkid? Sama kehtib ka muude palikate kohta, mis veebist tellitud.

    f) ma ei tea kes on Luhatsi Tomm ja miks tal ei kõlba veebist uusi klotse osta, aga ma ei kujuta ette kuidas Ljadov oma Prince'le uusi jookse veebist tellib :) Küll aga kujutan ma ennast seda edukalt tegemas. Ja tundide kaupa parimat hinda veebist otsimas. Mõtlemas ja võrdlemas, mis on parim… :) E. teisisõnu. Mõlemad versioonid annavad eeliseid, mõlemad versioonid annavad emotsiooni, mõlemad eksisteerivad paralleelselt. Võlusõnadeks mõlema puhul on hea teenindus, kauba valik, hind, hind, hind.

    VastaKustuta
  5. Mnjah.

    Läheneks asjale siis natuke teisiti.

    Olete te mõelnud, et äkki iga inimene ei tahagi (sõltuvalt inimtüübist) mingi suvalise tegelase müügimulli kuulata, mis hetkel näib eelneva jutu põhjal see müüdav emotsioon olema. Mind näiteks jubedalt häirib see, kui ma lähen poodi mõnest asjast kas või visuaalset pilti saama ja siis ujub keegi külje alla ning kukub võimlema. Ei aitäh. :)

    Ses suhtes on teadlikule ostjale netipood kindlasti tunduvalt mugavam/mõnusam. Saad seda mida tahad ja kõik. Kui tahad, siis loed toote kohta infot (k.a. müügijuttu), kui ei taha siis ei loe. Lisaks on alati võimalus vahetult enne ostu ka muudelt lehtedelt vajalikku uurida.

    Jah.. tavapoodide puhul saad samuti teise poodi minna aga kohati on see minu meelest natuke tüütu ja ka ahistav.

    Kusjuures väita, et see tavapoes pakutav emotsioon pole müügimull, siis see on vale. Vähemalt ma olen enamus juhtudel täheldanud (ka HE's), et kui tahad toote kohta põhjalikumat (mõõte, kaale jne) infot, siis ei ole nn müügimehest/müüjast muhvigi kasu. Ta lihtsalt ei tea asjast midagi (värvist ja krt teab, millest võib rääkida sajandeid). Ega ma ei imesta ka. Vähe andekamad sellise raha eest end vist sellel tööl narrida ei lase. :)
    Kindlasti leidub ka erandeid...

    Vaheküsimusena, et PS oled sa mõne vale raamatu, dvd või cd saanud?

    Ise olen muidu ca 10'st erinevast välismaisest ja kodumaisest netis asuvast rattapoest kaupu tellinud (suht regulaarselt). Mitte ühtegi halba kogemust. Tõsi eks vahel võib juhtuda, et saad praaki (mida võib juhtuda ka tavapoest ostes), siis minu puhul on need juhtumid vägagi positiivselt lahenenud. Teed pildi ja lisad väikese selgitava jutu ning saadetaksegi sulle uus vidin asemele ilma, et vana tagasi tahetaks.
    Lisaks muidugi hind ja valik...

    Ja kindlasti on teatud asju, mida ei ole kõige parem netist osta. Minul on nendeks asjadeks rattaspordi puhul kiiver ja kingad. Selles vallas ma ei pääse tavapoest.

    Eks kokkuvõtvalt võikski eelneva jutu taustal võib-olla natuke vasturääkivalt öelda, et üdini hea pole kumbki. Tava ja netipood täiendavad üksteist. Eriti meeldiv olekski kooslus, kus ühel poel oleks nii reaalne kui ka netis olev esindus/pood. Saad vastavalt vajadusele/meeleolule kujundada oma tegevusi...

    Aga jah, tore, et selline mõtisklusnurgake leidub. Tegelikult ei tulnud ma siia kedagi oma kommentaariga maha tegema. Eks igal ühel meist ole omad nägemused jne. Nii, et tänud tähelepanu eest. :)

    VastaKustuta
  6. Ok, Tarmo ja Mnjah. Tänud.

    Mu postituse ja Larsile vastuse mõte oli pigem ju, et üks ei pääse teiseta ja vastupidi(online/offline) veelkord: Vblla see sakslaste klipp tekitas suure ei/jah teema... :)

    VastaKustuta